سنگ های صادراتی ملت سنگ

خرید آنلاین سنگ ساختمانی،فروش سنگ نما،نمایشگاه سنگ اسلب،سنگ صادراتی،شرکت بازرگانی فروش سنگ،صادرات سنگ

سنگ های صادراتی ملت سنگ

خرید آنلاین سنگ ساختمانی،فروش سنگ نما،نمایشگاه سنگ اسلب،سنگ صادراتی،شرکت بازرگانی فروش سنگ،صادرات سنگ

سنگ های صادراتی ملت سنگ

فروش اینترنتی سنگ ساختمانی، خرید انواع سنگ نمای ساختمان ویلایی، خرید و فروش سنگ اسلب خارجی و ایرانی، خرید آنلاین انواع سنگ نمای ساختمان، نمایشگاه سنگ های ساختمانی
با کیفیت ترین سنگ صادراتی در فروشگاه ملت سنگ، محکم ترین سنگ های ساختمانی و تزیینی در ملت سنگ، راهنمای صادرات سنگ، کاتولگ انواع سنگ ساختمان، راهنمای نصب سنگ اسلب خارجی و ایرانی،خرید انلاین مرغوب ترین سنگ نمای داخلی خانه، شرکت فروش سنگ ساختمانی، شرکت بازرگانی ملت سنگ
راهنمایی صادرات سنگ به تمام نفاط دنیا در فروشگاه ملت سنگ، متنوع ترین سنگ اسلب کف، شرکت بازرگانی ملت سنگ، انواع سنگ های ساختمانی و کاربرد آنها در فروشگاه انلاین ملت سنگ ، نمایشگاه سنگ صادراتی اصفهان

۲ مطلب در شهریور ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

سنگ نمای ساختمان

سنگ نمای ساختمان

در زمان خرید سنگ ساختمانی یکی از اصلی ترین سوالاتی که از خریداران سنگ پرسیده می شود، مربوط به نمای ساختمان می باشد. اینکه سنگ مورد نظر در نمای خارجی ساختمان کاربرد دارد یا در نمای داخلی.

طراحی هر ساختمان به طور کلی شامل دو بخش می باشد. طراحی نمای خارجی یا اصلی ساختمان و طراحی نمای داخلی یا دکوراسیون داخلی ساختمان.

قطعا هر نمای ساختمان ویژگی های خاص خود را دارد. به همین دلیل باید در طراحی آن نما، خصوصیات مربوط به آن را رعایت کرد. یکی از نکات بسیار مهم در طراحی نما، انتخاب متریال مناسب است.

سنگ ساختمانی جز آن دسته از متریالی می باشد که هم در نمای داخلی و هم در نمای خارجی کاربرد دارد. اما این موضوع را هم باید بدانید که هر سنگی برای نمای داخلی یا نمای خارجی مناسب نمی باشد.

نمای خارجی یا اصلی ساختمان به نمای ظاهری ساختمان گفته می شود. نمایی که از خیابان، کوچه، … قابل رویت بوده و اولین قسمتی از ساختمان است که در دید مخاطب قرار می گیرید.

سنگ نما مصالحی است که از عهده این مسئولیت به خوبی برآمده است. زیرا هم زیباست و هم مقاوم. مقاوت سنگ ساختمانی از این جهت مهم است که باید در برابر عوامل تخریب زا مقاوم باشد.

عواملی مانند تغییرات جوی، بارش باران های اسیدی، تابش نور خورشید، آلودگی هوا، بلایای طبیعی مانند زلزله، … . هریک از این فاکتور ها تاثیرات مخرب مخصوص به خود را بر روی سنگ نما می گذارد. بهترین سنگهای ساختمانی برای نمای خارجی، سنگ های تراورتن و گرانیت هستند.

نمای داخلی ساختمان که بیشتر به دکوراسیون داخلی شناخته می شود، به تمام قسمت های داخلی هر ساختمان گفته می شود. قسمت هایی مانند لابی، پذیرایی، آشپزخانه، اتاق ها، سرویس بهداشتی،… .

انتخاب سنگ ساختمانی در نمای داخلی مشکل تر از نمای خارجی است. زیرا هر قسمت ویژگی های مخصوص به خود را دارند. به طور مثال سنگ مناسب برای پذیرایی باید در برابر ضربه و سایش مقاوم باشد.

درنتیجه بنابر گفته های بالا انتخاب بهترین سنگ ساختمانی برای دکوراسیون داخلی بستگی به مکان آن دارد. یعنی برای هر قسمت باید سنگ مناسب آن را خریداری کرد.

source: سنگ نمای ساختمان

  • mellat sang
  • ۰
  • ۰

بهترین سنگ تراورتن نما

سنگ تراورتن از جمله سنگهای ساختمانی طبیعی است که در دسته سنگهای رسوبی قرار می گیرد. سنگ تراورتن به دلیل داشتن ویژگی های بسیار خوب و منحصربه فرد طرفداران زیادی را در سرتاسر دنیا به خود جلب کرده است. خوشبختانه کشور ایران یکی از غنی ترین کشورها در زمره تولید و فراوری سنگ تراورتن می باشد.

از مهمترین استان های ایران که دارای معادن سنگ تراورتن زیادی می باشد، استان مرکزی است. همچنین در این استان دو معدن مهم سنگ تراورتن قرار دارد. معادن سنگ تراورتن عباس آباد و سنگ تراورتن حاجی آباد. این دو سنگ محبوبیت خاصی در بین سنگهای تراورتن دارند.

سنگ تراورتن عباس آباد

سنگ تراورتن عباس آباد از معادن شهرستان نیم ور ِمحلات استان مرکزی استخراج می شود. این سنگ دارای زمینه کرم روشن است که درجات کیفیت پایین تر آن رنگی تیره تر و رگه ها و ناخالصی های بیشتری در آن دیده می شود. سنگ تراورتن عباس آباد را به دو صورت بی موج و موجدار برش می زنند.

این سنگ جز بهترین سنگ تراورتن نما شناخته می شود، به خصوص برای نمای رومی و کلاسیک. چرا جز بهترین سنگهای نما؟ زیرا امتحان خود را در آب و هوا های متفاوت و عوامل تخریب زا پس داده و از این امتحان سربلند بیرون آمده است.

سنگ تراورتن حاجی آباد

سنگ تراورتن حاجی آباد از پر مصرف ترین سنگ های ساختمانی است. مانند سنگ تراورتن عباس آباد از معادن شهر محلات استخراج می شود. این سنگ دارای رنگ زمینه کرم روشن، تیره ، بژ و شکلاتی می باشد و به دو صورت موجدار و بی موج برش داده می شود.

این سنگ تراورتن نسبت به سنگ تراورتن عباس آباد تخلل کمتری دارد. به همین دلیل از مقاومت فشاری بالایی برخوردار است و ساب پذیری خوبی دارد.

ویژگی های مشابه

در زمان خرید هریک از سنگها، این نکته را درنظر بگیرید که سنگ تراورتن عباس آباد از سنگ تراورتن حاجی آباد گران تر می باشد. درنتیجه اگر محدودیت هزینه ای دارید، سنگ حاجی آباد را استفاده کنید. اما اگر محدودیتی ندارید انتخاب بهترین سنگ از بین این دو سنگ تراورتن، کاملا به سلیقه شما بستگی دارد. زیرا هردو ویژگی های مشابه دارند.

سنگ تراورتن حاجی آباد و عباس آباد معمولا در ابعاد تایل یعنی 40*40 یا 50*50 برش به بازار عرضه می شوند. اما می توان این سنگها را در ابعاد سفارشی حتی ابعاد سنگ اسلب هم برش داد.

به ویژگی های بالا باید این خصوصیت را اضافه کنیم که این دو سنگ با گذشت زمان تغییر رنگ و ظاهر که نمی دهند هیچ، بلکه زیباتر هم می شوند. پس از هر دوی این سنگهای تراورتن می توان هم در نمای داخلی و هم در نمای خارجی استفاده کرد.

source: تفاوت سنگ عباس آباد و حاجی آباد

  • mellat sang